loading...
دیدار 86
ناجی غریق بازدید : 164 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (1)
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ابرکوه:


مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ابرکوه گفت: ششمین اعتکاف دانش آموزی ویژه پسران در دهه آخر ماه مبارک رمضان، پرشورتر از هر سال برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار یزد رسا از ابرکوه، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ابرکوه، با بیان اینکه اعتکاف عهد مودت و میثاق مجدد با پروردگار است، بیان کرد: مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف دانش‌آموزی همچون سال های گذشته از روز پانزدهم تا هیفدهم ماه مبارک رمضان ویژه دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

 محمد مهدی پور اظهار داشت: ششمین اعتکاف دانش آموزی در مسجد صاحب الزمان(عج) زیر نظر اتحادیه انجمن دانش آموزی اجرا شد. نکته قابل توجه این است که خود دانش آموزان مجری برنامه های اجرایی و فرهنگی این طرح بودند. اعتکاف دانش آموزی امسال پرشورتر از هر سال بود و حدود ۱۰۰ نفر دانش آموزان پسر شرکت کرده بودند.

وی گفت: تربیت انسانی متعهد به مسئولیت در برابر خود و دیگران، ارتقای بصیرت دینی برای رشد معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان، پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان و مهارت خویشتنداری از دیگر اهداف طرح اعتکاف دانش‌آموزی است و با توجه به این اهداف، در این سه روز متناسب با ظرفیت دانش‌آموزان برنامه‌های عبادی، سخنرانی، ختم قرآن و برنامه های فرهنگی- تربیتی برگزار شد.

مهدی پور در پایان از همکاری پایگاه مقاومت ولیعصر(عج) و فرهنگی طلوع جوان ابرکوه تشکر کرد و گفت: اعتکاف دانش آموزی ویژه دختران همچنین در روز ۲۵ ماه مبارک رمضان به مدت سه روز برگزار می شود.

اعتکاف 1

اعتکاف 2

اعتکاف 3

اعتکاف 4

ناجی غریق بازدید : 247 سه شنبه 13 فروردین 1392 نظرات (0)
گپ و گفتي دوستانه پيرامون نقش فضاي انجمني و دانش‌آموزي درحركت به سمت اقتصاد دانش بنيان

31 اتحاديه استان، 834 قرارگاه دانش‌آموزيِ كشور، 10678 انجمن‌اسلامي دانش‌آموزان در مدارس، همه و همه اين‌ها يعني ظرفيت يك شبكه عظيم دانش‌آموزي. شبکه‌ای که اگر بخواهد به راحتی می تواند در عرصه‌های مختلفِ فرهنگی، اجتماعی یا حتی اقتصادی و سیاسی مبتنی بر مطالبات رهبری از مردم و مسئولین، جریان‌سازی کند.

ناجی غریق بازدید : 325 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (1)

با سلام.

مطلبی دیدم در "خبرگزاری دانشجو" با موضوع کرسی آزاد اندیشی که با مصاحبه با ابوالفضل شفیعی همراه بود.

بد نیست که اگر مسئول انجمنی می خواهد در مدرسه کرسی آزاد اندیشی راه بیاندازد، این مصاحبه و امثال این مصاحبه ها را مطالعه کند.

مصاحبه را در ادامه مطلب یا از لینک خبرگزاری بخوانید/

ناجی غریق بازدید : 241 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

این مطلب، توسط «حاج آقا علی مهدی پور» در وبلاگ شخصی ایشون منتشر شده که ما با کسب اجازه از ایشون، اینجا هم منتشر می کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز جنگ تمام عیار علیه دست آورد های انقلاب اسلامی در حال انجام است. این جمله را یکی از نظامیان کشورمان اظهار نموده است. البته هر انسان عاقلی که اخبار داخل و خارج از کشور را پیگیری می کند نیز می تواند به این نتیجه برسد که استکبار جهانی و نظام سلطه طلب غرب و همه ی ایادی و اذنابش بسیج شده اند تا با بر اندازی یا حداقل تسلیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راه را برای سلطه ی بیشتر بر ملل مظلوم و ستمدیده ی جهان هموار کنند و به منافع غیر مشروعی که برای خود تعریف کرده اند، برسند. مستکبرین عالم که بنا به فرموده ی رهبر فرزانه و حکیم جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در طول شصت سال گذشته از ملت ایران تودهنی های زیادی خورده و به مراتب ضعیف تر از گذشته شده اند در صددند با فشارهای متعدد بر مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی آن ها را خسته کرده و وادار به تسلیم نمایند تا چند روزی دیگر به چپاول ثروت های ملل مستضعف جهان بپردازند و انگیزه ی هر حرکت و تلاشی را از آن ها برای قیام و انقلاب و استقلال طلبی بگیرند.

ناجی غریق بازدید : 191 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)

سلام

بعضی ها بر اساس جایگاه اجتماعی و درآمدزایی برای آینده خود برنامه ریزی میکنند ؛ غالبا افرادی هستند که اجتماع آنها را موفق و لایق میداند و معمولا صاحب کسب های پر رونقی هم هستند و از احترام اجتماعی خوبی برخوردارند و بر همین اساس رشته تحصیلی، محل تحصیل ، شغل ، همسر ، محل زندگی و … را انتخاب می کنند

اما بعضی دیگر بر اساس علایق خود و آنچه که می پسندند و دوست دارند جلو میروند و به حرف دلشان گوش می دهند و خیلی به اتفاقات پیرامون خود توجهی ندارند و اصطلاحا برای دل خودشان زندگی میکنند

دسته سومی هم هست که بر اساس شرایط جامعه پیش میرود و به نیاز های کشور و مردم اهمیت می دهد ، دائما در حال  فعالیت هستند و نوعی زندگی جنگی دارند و احساسات و علایق خود را کنترل می کنند اینها کسانی هستند که خلا ها و ضعف های موجود را شناسایی و برای آنها راه حل پیدا میکنند و برای حل آنها تلاش میکنند اگر امروز جامعه اسلامی نیاز به پزشک داشته باشد طبیب می شوند ، اگر به کارگر معدن احتاج باشد معدنچی و اگر به سرباز نیاز باشد بسیج خواهند شد  اینها به مثابه پلاکت در بدن عمل میکنند و هرجا مشکلی باشد سریع برای رفع آن آماده می شوند و آن را برطرف می کنند اینها پلاکت های انقلابند . نقشی حیاتی دارند و اگر تعدادشان کم شود بدن با مشکل مواجه خواهد شد

ناجی غریق بازدید : 294 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (0)

*چرخش علم: آموختن علوم جدید و قدیم و تعلیم آن به دیگران.

*تولید علم: آموختن علوم جدید و قدیم و کشف علوم جدیدتر با آنها.

از این دو تعریف تفاوت تولید و چرخش علم معلوم است. کشور ما درگیر این مسئله­ است که چگونه می­توان از چرخش بی­رویه­ی علم یک فاز بالاتر رفت و جهتی به آن داد که بتوان تولید کرد. تولید علم می­تواند به شدت سرمایه آور باشد.کشف روابط جدید فیزیکی و شیمیایی، دستیابی تخصصی به علوم در انحصار کشورهای بخیل، راهیابی به جمع ملل دارای بیماران خارجی، صرفه جویی در واردات علم، سود هنگفت در صادرات علم، استفاده­ی بهینه از منابع طبیعی، و حتی بالا بردن سطح فرهنگ ملت، کسب عزت در جهان، محبوبیت در بین اقشار مختلف مردم دنیا و ...، از مزیتهای تولید علم است. ولی مضرّات چرخشِ علمِ تنها، دست کمی از عقب نشینی در جنگ رودررو ندارد. کوتاه شدن افقهای علمی، فرار مغزهای ملت،ضررهای پی­درپی واردات علم، متمرکز شدن بودجه­های علمی برای چرخش آن، از دست ­دادن غرور ملی و اعتماد به نفس جوانان و... . چرخش علم، درست است که لازمه­ی تولید علم است ولی توجه نامتعارف به آن لطمات سنگینی را به بار می­آورد. متأسفانه نظام آموزش ما- نگفتیم نظام آموزش و پرورش، چون که با کوتاهی همه، نظام پرورش هنوز شکل نگرفته- دانش­آموزان را به جای آشنایی با راههای کنجکاوی، تیزبینی، خلاقیت و نوآوری با روش های پس ختام(!)، طوطی شدن(!) و (...)خوانی، آشنا می­کند. اگر بخواهیم از این گرداب علمی خارج شویم، یکی از راههایش، توجه بیشتر به نوع بارآوری دانش­آموزان است. باید آنها را خلاق،کنجکاو، جویا، پویا، آگاه، مسئولیت پذیر، پیگیر، متعهد و معتقد پرورش داد. همه، از خود دانش­آموز تا مشاوران و دبیران و وزیر و ... گرفته، چاره­سازند، پس همه هم مقصرند که تاکنون کاری و آگاهی­بخشی نکردند! هزینه­ای که صرف تشویق دانشجویان به کارهای پژوهشی می­شود، یک چندمش اگر در سطوح پایین­تر خرج شود بازدهی غیرقابل وصف خواهد داشت. امکانات پژوهشی در سطح مدارس کشور به صورت مُحَقّرانه­ای پایین است. کسی تقصیری ندارد، چون پژوهش هدفمند برای مدارس مثل تقسیم صفر بر صفر است(!). هنوز دانشگاه ما در این مورد می­لنگد، چه رسد به ... . (البته محض اطلاع کسانی که از این مقاله بیش از حد شاد شدند بگوییم که وضع ما نسبت به قبل خیلی بهتر است و کارها در این جهت بسیار بیشتر اما هنوز جا دارد و ضرورت.) ما نیازمند تغییر در روش بارآوری و پرورش خود هستیم. دیگر کودک نیستیم که مادرمان غذا در دهانمان بگذارد! بیایید و سطح کار بر تولید علم را از دانشگاه­ها به دبیرستان­ها و راهنمایی­ها بیاورید. در مقطع راهنمایی به جای اینکه ما را مثلا به رشته­ی مطلوبمان سوق دهید، استعدادهایمان را کشف کنید. کارتان شده گرفتن آزمون آزمایشی و هوش! در ­ایران ­ما ­کشف­ استعداد و تواناییهای ­بالقوه­ی ­خدادادی­ این طور نباید باشد! بال و پر دانش­آموزان بسته است! موفقیت را فقط درس خواندنِ صرف، می­دانیم در صورتی که کسب علم و فهم و شکوفا کردن استعدادها، شاخصه­ی سعادت است! دروس تحصیلی ما از بس چرخیده­اند، دیگر هرز شده­اند! با این کار فرصت به روز شدن از ما گرفته می­شود! این تنها یک راهکار بود.                                           

ادامه دارد... .

درباره ما
Profile Pic

وب نوشت انجمنی های ابرکوه

برای دیدن تمام محتویات سایت، این فونت ها را دانلود کنید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 15,856
  • کدهای اختصاصی